активізація роботи загальноосвітніх закладів по благоустрою та покращення стану їх зовнішнього озеленення;
спрямування зусиль навчальних закладів на спільні практичні дії по оздоровленню навколишнього середовища та благоустрою прилеглої території;
• розвиток в учнів почуття дбайливого господаря закладу, в якому вони навчаються;
залучення учнівської молоді до озеленення та впорядкування території навчальних закладів та закладів соціальної сфери;
Підготувала:
учитель спеціаліст,
Лузанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Кам'янської районної ради Черкаської області
Анотація
Одним із найбільш доступних і перевірених практикою шляхів підвищення ефективності уроку, активізації учнів на уроці являється відповідна організація самостійної пошукової роботи. Вона займає важливе місце на сучасному уроці, тому що учень набуває знань тільки в процесі особистої самостійної діяльності.
Наприклад, при вивченні теми «Тригонометричні функції» після пояснення нового матеріалу пропоную виконати самостійну пошукову роботу учнів, яка полягає в тому, щоб знайти елементи історизму в термінах, поняттях та формулах. А також їх виникнення , походження і значення в математиці та інших науках. Це дає учневі повне уявлення про закономірності розвитку науки і техніки протягом історії людства та сприяє розвитку його науково-технічного світогляду.
На своїх уроках я практикую самостійну пошукову роботу учнів , спрямовану на відшукання елементів історизму в математиці, тому що її використання спрямоване на формування у школярів системи знань, умінь та навичок, розвиває вміння осмислювати зміст понять та застосовувати здобуті знання на практиці, аналізувати результати, робити відповідні узагальнення, порівняння, висновки, розширює світогляд учнів.
Тому, успішно організувати проблемно-пошукову діяльність учнів можна за таких умов:
1. Створити проблемну ситуацію, яка викликала б пізнавальний інтерес, активізувала б думку учнів на її розв’язання.
2. Так диференціювати пошукову діяльність школярів, щоб вона скорочувала час пізнавального пошуку, раціоналізувала їхнє мислення.
3. Обговорити розв’язання диференційованих пізнавальних задач.
Ще Г.Лейбніц підкреслив, що «Хто хоче обмежитись сучасним, без знання минулого, той ніколи сучасного не зрозуміє».
Знання історії математики забезпечує підвищення рівня мотивації учнів щодо вивчення математики, розвиває пізнавальний інтерес та математичну культуру, дає можливість учням знайти для себе взірець для наслідування, сприяє вихованню патріотизму. Історичні екскурси можуть дати учневі повне уявлення про закономірності розвитку науки і техніки протягом історії людства, формування цивілізацій; сприяти розвитку його науково-технічного світогляду. Учень буде ознайомлений з основами сучасної науки, зрозуміє роль науки і техніки в житті, в розвитку культури людства.
Включення елементів історії розвитку науки, техніки дозволяє вирішувати низку педагогічних задач:
§ Розвивати інтерес до математики;
§ формування загальної культури учнів;
§ формування наукового мислення;
§ гуманістичне виховання;
§ уміння працювати з навчальною і науковою літературою;
§ вміти самостійно орієнтуватись в інформаційному просторі;
§ пізнавати нове та цікавитись історією математики.
Під час вивчення нової теми, я пропоную учням самостійно знайти значення терміну, історію виникнення даного поняття. Адже ефективне вивчення математики неможливе без створення таких умов, за яких учень спрямовує свою діяльність на ефективний процес пізнання, розуміє, що й навіщо він виконує.
Діти з задоволенням виконують дані завдання. Особливо їм дуже подобається поєднувати пошукову роботу і метод проектів. Під час виконання даних завданнь школярі діляться на три групи:
− історики – збирають відомості про вчених, «біографії» термінів та історію походження;
− теоретики – систематизують й узагальнюють теоретичний матеріал;
− практики –показують практичне застосування даних термінів і формул, роблять добірку типових задач.
Одну з проектних робіт виконували учні 10 класу нашої Лузанівської ЗОШ. На початку вивчення теми ”Тригонометричні функції”, діти зіткнулись з поняттями синуса, косинуса, тангенса і котангенса. Деякі учні взагалі не могли запам’ятати назви деяких функцій їх дуже лякали незрозумілі перетворення графіків, величезні формули. Тому я запропонувала учням виконати невеличку пошукову роботу, а саме : знайти походження визначення тригонометрії, ким і коли були винайдені терміни, що стосуються даної теми, їхнє історичне походження і яке вони займають місце в математиці. Учнів це дуже зацікавило, вони знайшли багато цікавої інформації щодо початкових відомостей тригонометрії. А також різні значення термінів «синус», »косинус» та переклад цих слів з різних мов, також коли були накреслені перші графіки. Всі ці матеріали учні представили у вигляді своєї проектної роботи.
Після закінчення роботи школярі вже досить добре орієнтувалися у всіх поняттях теми “Тригонометричні функції”, із задоволенням працювали на уроці, систематично виконували домашні завдання, вивчили формули, навіть учні з невисоким рівнем знань орієнтувались в даній темі, що й показали результати контрольної роботи.
Таким чином, реалізуючи на уроках математики принципи історизму та пошукову роботу, вчитель досягає:
§ опанування навичок застосування учнями базових математичних понять у контексті повсякденного життя та в процесі трудової діяльності;
§ зростання інтересу школярів до вивчення математики і в цілому до навчання;
§ розвитку духовних цінностей особистості: математичного мислення, повагу до вчених минулого;
§ формування гуманістичної системи спілкування між учителем та учнями, перетворення кожної дитини на самостійно мислячу особистість, здатну поважати себе й інших.
Кожен вчитель використовує свої методи для розвитку творчого мислення учнів, підвищення їх пізнавальної активності . Але слід пам’ятати, що кожний урок треба проводити так, щоб його доброзичлива атмосфера сприяла розвиткові творчої роботи учнів, бажанню висловлювати свої думки, показувати свої знання і з захопленням брати участь у будь –якому виді роботи .
Мета : привернути увагу до проблеми охорони та збереження ранньоквітучих рослин, навчити дітей відчувати, розуміти та оберігати цю надзвичайну красу, розвивати почуття відповідального ставлення до природи, формувати у підростаючих поколінь природоохоронні навички, прищепити елементарні поняття екологічної культури.
У весни багато прикмет. Одна з них – поява первоцвітів. З приходом теплих весняних днів у наших лісах з’являються ці тендітні первістки оновленої землі. Первоцвіти – безцінний дар природи, перша посмішка весни, прикраса лісів. Як мало ми знаємо про ці дивні рослини – первоцвіти. Їм не страшні ні раптовий сніг, ні люті морози – до примх погоди вони прекрасно пристосувались.
Головна функція квітки – це утворення насіння. Тому збір квітів дуже шкідливий для природи тим, що не дає можливості рослинам утворити насіння. І як наслідок – відсутність нових рослин. Для того, щоб з насіння конвалії виросла доросла квітуча рослина необхідно 7-8 років. Сам процес проростання насіння тривалий і складний.
Поступово наші ліси збіднюються на ці чудові створіння природи (первоцвіт, підсніжник, пролісок, мати-й-мачуха, сон-трава, конвалія, медунка, горицвіт весняний, білоцвіт). Більша частина первоцвітів належить до категорії рідкісних і зникаючих рослин і занесені до Червоної книги: всі види сон-трави, тюльпан дібровний, проліска сибірська, горицвіт весняний, первоцвіт дрібний, шафран сітчастий. Ці рослини підлягають суворій охороні згідно Положення про Червону книгу України. Їх не можна зривати, викопувати чи в інший спосіб використовувати частини цих рослин. Продавати дикоростучі рослини забороняється.
Перші весняні квіти мають й практичне значення. Як ранні медоноси, декоративні та лікарські рослини (первоцвіт, горицвіт, мати-й-мачуха, конвалія, медунка та інші). Всі вони потребують нашого захисту.
Пам’ятайте, що первоцвіти занесені до Червоної книги України та те, що кожен покупець букетику стимулює браконьєрів знищувати квіти і в наступному році. Адже відомо, що попит народжує пропозицію. Легше відмовитися від букету первоцвітів, та замість цього подарувати троянди, чим знищити ті квіти, які давно вже потребують нашого збереження.
Тема уроку:
Підготував учитель фізичного виховання
Титаренко В.А.
Модуль «Туризм»
Тема: Засвоєння елементів техніки пішохідного туризму.
Завдання:
1. Розучити техніку подолання перешкод: болота , рівчаків ,струмків за допомогою купин жердин, вірьовок.
2. Сприяти розвитку координації рухів, сили, спритності, швидкісної витривалості. 3.Сприяти розвитку товаристських стосунків, підтримки один одного під час роботи в групах.
4. Виховувати сміливість, волю, наполегливість у вирішенні поставлених завдань.
Інвентар: жердини, колоди, купини, трос, прусики, компас, рюкзак, намет, конверти, лінійка, музичний центр, секундомір.
Місце проведення : спортивна зала
Хід проведення
№ н\п | Зміст уроку | Дозування | Організаційно методичні вказівки | |
І. Підготовча частина(9-10хв) | ||||
1 | Шикування класу. Рапорт. Повідомлення завдань уроку. Інструктаж з техніки безпеки. | 1.5хв | Учитель. Юні туристи готові до праці, долать перешкоди і спритно змагатися ? | |
2 | Під рахунок ЧСС | 20-30с | Виконувати в шерензі | |
3 | Стройові вправи: - повороти на місці, праворуч, ліворуч, кругом. | 30с 7-8р. | Звернути увагу на поставу | |
4 | Різновиди ходьби: · на носках, руки догори; · на п’ятках, руки за голову; · в напівприсяді, руки на поясі; · ходьба по жердинах. | 2хв 12-15р. | Рух виконувати в колону по одному. Використовувати жердини | |
5 | Біг з перешкодами; - стрибки з купин на купини; - стрибки через підставку для жердин. | 3хв 12-15р. | Виконувати в колону по одному | |
6 | Вправи з предметами: - присідання з підставками; - згинання і розгинання рук в упорі об підставку. | 2хв 6-8р. 3-5р. | Використати підставки для жердин Хлопці Дівчата | |
II. Основна частина (28-29хв.) | ||||
1 | - Діти. Ви готуєтесь до вступу в велике життя, і , не зважаючи на те, хотіли б ви того чи ні, зустрінетесь з різними перешкодами. Ось сьогоднішній урок і повинен навчити нас, як долати ці перешкоди. Сьогодні це гра, а завтра - це можливість зберегти своє здоров’я, можливо, й життя! Отже, вперед, без страху, впевнено і бадьоро! | 1хв | ||
2 | 1 станція «Ліани» подолання перешкоди до 9 м (умовна річка)
| 7,5хв 3х2р | Круговий метод, 3 кола 1. Пройти з постановкою ступні по довжині троса(підтримка). 2. Пройти з постановкою ступні під кутом 76-90º. 3. Пройти з рюкзаком за плечима. Картка №1. Забезпечити страхування. | |
3 | 2 станція «Жердини» Подолання умовного болота за допомогою жердин
| 7-5хв 3х2р. | 1. Пройти індивідуально з жердиною. 2. Два учасники з жердинами в послідовності через 2 підставки. 3. Пройти на швидкість з рюкзаком за плечима. Картка №2. | |
4 | 3 станція «Купини». Подолання умовного болота за допомогою купин
| 7-5хв 3х2р. | 1. Пройти дистанцію по зелених купинах. 2. Пройти дистанцію по- чергово з зелених на червоні купини. 3. Пройти дистанцію по червоних купинах з рюкзаком за плечима. Картка №3. | |
5 | -Діти! При проведенні естафети згадаємо як користуватися компасом, укладати рюкзак, які є види багаття, як встановляти намет. | 30с | ||
6 | Гра-естафета «Відшукай мене» Діти виконують орієнтування за компасом і виконують слідуючі завдання: 1. Укладіть рюкзак. 2. Складіть 6 видів багать. 3. Дайте відповіді на запитання: А)Назвіть 2 кращі футбольні команди України Б)Щоб ви взяли з- собою в похід: настрій, зло, пісню, їжу, намет, цукор, невдачу, гриби. В)Як ви розумієте вислів «туризм». 4. Встановити намет | 4-5хв. | КП1 азимут кута 140º пройти відстань 7 кроків (завдання) КП2 азимут кута 180º , 5 кроків КП3 азимут кута 340º ,5 º кроків КП4 азимут кута 20 º, 5 кроків Груповий метод | |
Під рахунок ЧСС | 20-30с | Виконувати в шерензі | ||
III. Заключна частина (4-5хв) | ||||
1 2 3 4 5 | Відновлювальні вправи Підрахунок ЧСС Підведення підсумків уроку Домашнє завдання Вихід з зали з туристичною піснею | 1хв 2-3хв | Вправи в ходьбі для розвитку дихальної системи Вказати на результативність праці, дотримання техніки безпеки. | |
JustVog
2017-11-17 11:13:33Hot Flashes And Keflex Tetracycline For Sale [url=http://costofcial.com]cialis online[/url] Levitra Online In Usa...
anefowewoarev
2017-09-04 21:40:11[url=http://20mg-cheapesttadalafil.com/]20mg-cheapesttadalafil.com.ankor[/url] 20mg-cheapesttadalafil.com.ankor http://20mg-cheapesttadalafil.com/...
egolaspojwu
2017-09-03 22:26:26[url=http://20mg-cheapesttadalafil.com/]20mg-cheapesttadalafil.com.ankor[/url] 20mg-cheapesttadalafil.com.ankor http://20mg-cheapesttadalafil.com/...
DavidWix
2017-03-18 19:11:44Do you feel the pain of acid reflux? Do you feel a fire inside your chest? Are you miserable? Are you ready for the issues to stop? Continue reading to find out how. Keep reading to learn to control acid reflux for good and to end the misery for good. You may need to balance out hydrochloric acid amounts in your body if you want to reduce acid reflux and its symptoms. You can do this, for instance, by using sea salt rather than table salt. Sea salt has chloride and minerals that are good for the stomach and prevent acid...
Wayboync
2017-02-14 12:08:39Zithromax Pediatric Suspension Dosing Calculator [url=http://xenical.inpills.com/buy-orlistat-1.php]Buy Orlistat[/url] Prix Du Xenical En Pharmacie France Keflex For Herpes [url=http://propecia.mdsmeds.com/propecia-ritalin.php]Propecia Ritalin[/url] Propecia Venta Libre Thiazides Diuretics Buy Canadian Pharm [url=http://accutane.mdsmeds.com/accutane-cost.php]Accutane Cost[/url] Viagra Online Without Perscription Canada Medicine Synthroid [url=http://bakgol.com]viagra belgique[/url] Prezzo Viagra Farmacia Kamagra Msds [url=http://nolvadex...
RobertBigh
2014-11-19 12:56:51Прогоны выполняются по специальной базе. Пример поста Вы видите сейчас: [url=http://supertractor.ru/]www.supertractor.ru[/url] [url=http://efee.ru/]http://efee.ru/[/url] [url=http://mpzmet.ru/]www.mpzmet.ru[/url] [url=http://www.angic.ru/]angic.ru[/url] [url=http://www.getgps.ru/]http://www.getgps.ru/[/url] Также такой прогон очень хорошо вбивает в индекс, лучше Твиттера. Цена 2000 руб. Поробнее обо мне тут http://bit.ly/seosale-maultalk или тут http://bit.ly/seosale-cypr Цена снижена по акции! Для всех клиентов сейчас Цена 50$ * курс = 2300 руб...
nzusxqrcaz
2013-12-16 13:31:49cohbemv{bojwlb, kafjaxxfyu , [url=http://www.trkwnawqkd.com/]ernfjlofzg[/url], http://www.zvozkamyat.com/ kafjaxxfyu...
fplcckTN
2013-06-17 03:20:29706899 toms shoes outlet 894946 http://vcuregistry.org/tomsshoes.html toms shoes...