Виховна година, проведена в 4 класі вчителем початкових класів

Керекешою Наталією Дмитрівною

Тема: Складання казки за початком

«Чому у снігурика червоні грудки?»

Мета. Вчити дітей складати казки. Узагальнити, систе­матизувати знання учнів про текст. Вчити дітей уважно слухати і відповідати на запитання; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв'язне мовлення, вміння спостерігати за тваринним світом та вміння роби­ти висновки, узагальнення. Ознайомити з головним життєвим правилом видатного педагога-земляка О.А.Захаренка. Виховувати любов до рідної природи, до птахів, бажання їм допомагати.

Вчитель:

Дорогі друзі!

Сьогодні у нас незвичайний урок!

У мрію зробимо ще один крок,

То ж давайте починати

Всі разом фантазувати.

Зараз проведемо заочну подорож. Я принесла вам незвичайну книжечку з дуже цікавими сторінками, по яких і будемо подорожувати.

Сторінка 1. Програма «У світі птахів».

— Куди ми потрапили сьогодні? На програму «У світі птахів».

(Розгадування загадки).

Прилетіли гості, сіли на помості,

Без сокири, без лопати поробили собі хати. (Птахи)

-Якапора року в нашому лісі?

-Чи всі птахи відлітають в теплі краї?

-Як розрізняємо птахів за місцем проживання?

· Перелітні (журавлі, ластівки, зозулі, деркачі).

· Зимуючі (горобці, синиці, тетеруки, снігурі, омелюхи).

· Кочуючі (сойки, дятли, синиці — далеко не відлітають від місць свого гніздування).

Сторінка 2. Театральна студія.

- Познайомимося з нашими гостями.

( Інсценізація оповідання про птахів. Діти-«птахи» будують зв'язні висловлювання про зимуючих птахів на­шої місцевості: горобчиків, ворон, синиць, дятликів, сов, шишкарів, снігурів).

Загадка.

В лісі, в скверах, на алейках —

Птиці в чорних тюбетейках.

Сірі та червоногруді, а самі аж із тайги

Принесли до нас сніги. Хто вони? (Снігурі)

Чи знаєте ви прислів'я, приказки чи прикмети, пов'язані зі снігурами?

• Снігурі на крилах приносять до нас зиму.

• Снігурі недарма дістали таку назву, бо прилітають з першим снігом.

• Снігур заспіває, сорока під дах ховаєть­ся — бути хуртовині.

— На уроці ми будемо вчитися складати казку за власним задумом «Чому у снігурика червоні грудки?».

Сторінка 3. Студія образотворчого мистецтва.

Розгляд снігурика.

Опис снігура, використовуючи опорні слова і словосполучення, записані на дошці: красені, че­пурні фігурки, веселять око, світяться, милі товстуни-снігурі, синювато-сірі спинки, хвостики й крильця чор­ненькі, груди яскраво-червоні, акуратні чорненькі ша­почки, жарогруді снігурі.

—Якими за характером ви побачили снігурів?

—Якими вони вам видалися?

Сторінка 4. Студія «Інформ».

Існує легенда про те, як з'явився снігур.

Жила на світі мала пташка, яка хотіла мати червоне пір'ячко на грудях. До кого вона не зверталася за допо­могою, до яких хитрощів не вдавалася, але пір'ячко па грудях залишалося сірим.

Одного разу в Єрусалимі вона почула гомін, на страту вели трьох людей. Їх розіп'яли на хресті, а на одного з них одягли терновий вінок. Колючка тернового вінця впилася нещасному в чоло. Жалібна пташка підлетіла і витягла колючку. А то був не звичайний чоловік, а Син Божий — Ісус. Забруднила пташка груди кров'ю, і зали­шився цей колір їй назавжди, так з'явився снігур.

- Які почуття керували пташкою?

- Чи можна сказати , що вона була доброю? Які ще почуття притаманні їй?

- Такі почуття більше належать людям. Недаремно ж видатний педагог, наш земляк Олександр Антонович Захаренко, який народився у місті Кам’янці, вчив своїх вихованців бути добрими і нам заповідав: «Спішіть творити добро…Не спізніться…»

Сторінка 5. Студія «Юні диктори».

— Ви любите створювати власні вірші?
Спробуємо сьогодні побудувати вірш про Снігурика.

Снігурику, снігурику,

Зимовая (пташко)!

Ти (прилинь) до нас,до краю,

Знайдеш (тут комашку).

Прилетів снігурик-тато,

З ним (малі пташатка).

Горобина і (калина),

Є чим (ласувати).

Хай летить сім'я (пташина),

Просять вас (малята).

Нумо, разом (веселитись),

(хлопчики й дівчатка).

Послухайте, як про снігурика сказала Г. Демченко.

СНІГУРІ

Подивіться — у дворі в чорних шапках снігурі.

Ще й червоні фартушки одягли собі пташки.

Значить, сніг і холоди наближаються сюди.

Снігурами через те їх тепер ви і звете.

Сторінка 6. Ефір програми «Велике прання».

- З яких частин складається текст?

- Чим відрізняється казка від інших літературних жанрів?

- Чому у снігурика червоні грудки? (Міркування дітей).

Сторінка 7. Студія «Твій зоряний час».

Запис казки в супроводі заспокійливої музики.

( Слабші діти працюють за індивідуальними картками — робочими матеріалами).

Робота з деформованими реченнями.

Сторінка 8. Підсумок уроку.

Журі оцінює дитячі роботи, визначають найкраще на­писану казку. Вручення сюрпризу (вишиванка снігура), подарунків «пташкам».

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

  • Инна

    2016-02-04 17:15:50

    Классно...